ورق فلزی

پیوندها
  • ۰
  • ۰

 کارخانه هایی در ایران ورق گرم تولید میکنند

ورق گرم یک محصول استراتژیک و مادر صنعتی میباشد که تولید ان در کشور توسط چند کارخانه انجام میشود که در زیر تو ضیحاتی برای این کارخانه جات و محصولات ذکر میگردد.

ورق گرم در ایران  به محصولاتی گفته میشود که حاصل نورد گرم بیلت ( شمش تخت) ساخته میشود و آنالیزهای ان و روش فرآوری این ورق باعث میشود که برای مصارف متنوع استفاده شود.

مصرف ورق فولادی امروزه به قدری قابل لمس میباشد که از درب نوشابه تا کشتی های غول پیکر را در بر میگیرد و در ایران تنها کارخانه های محدودی امکان و توانایی تولید ورق سیاه (گرم) و ورق سرد را دارا میباشد.که در این مقاله میخواهیم کارخانه جات تولید کننده ورق آهنی را به شما معرفی کنیم.

1.فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین واحد صنعتی جمهوری اسلامی ایران در شهر مبارکه ۷۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است این مجتمع در سال ۱۳۶۰ تاسیس گردید و تولید محصولات ورق سیاه یا گرم  وورق سرد را با ظرفیت تولید سالانه ۱۱.۳ میلیون تن را دارا می باشد.این محصولات دارای گروههای متنوعی میباشد که ورق گرم یا سیاه بصورت رول و شیت(ورق فولادی برش خورده) تولید میگرددکه دو کاربرد صنعتی و ساختمانی دارد و ورق سرد نیز که به عنوان ورق گالوانیزه یا ورق روغنی در عموم مردم شناخته میشود نیز بصورت ورق سرد رول وورق سرد شیت تولید میگردد.

در این میان تولید محصولاتی مانند ورق اسید شویی یا ورق قلع اندود یا ورق آجدار نیز در دستور کار این کارخانه میباشد

محصولات ورق سیاه (گرم)این کارخانه شامل

ورق 2 MM فولاد مبارکه-ورق 2/5 MM فولاد مبارکه-ورق3 MM فولاد مبارکه-ورق 4 MM فولاد مبارکه-ورق 4/8 MM فولاد مبارکه

ورق 5 MM فولاد مبارکه-ورق 6 MM فولاد مبارکه- ورق 8 MM فولاد مبارکه-ورق 10 MM فولاد مبارکه-ورق 12 MM فولاد مبارکه

ورق 15 MM فولاد مبارکه-ورق 20 MM فولاد مبارکه-ورق 25 MM فولاد مبارکه میباشد که در انالیزهای st37 , st52را در عرض 1تا 1/5 تولید میگردد.

2.مجتمع فولاد سبا

این کارخانه که در منطقه زرین شهر اصفهان و در کنار ذوب آهن اصفهان میباشد نیز محصولات ورق سیاه (گرم) را زیر نظر فولاد مبارکه اصفهان تولید مینماید و محصولاتی مانند

ورق 6 سبا-ورق8 سبا- ورق 10 سبا- ورق 12 سبا- ورق 15 سبا به صورت رول و برش خورده ودر عرض 1تا 1/5 متر دردستور تولید این مجموعه وجود دارد.

3.فولاد اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۳۸۸ در منطقه اهواز آغاز به فعالیت نمود محصولات ورق عریض فولادی را در دستور تولید خود دارند و تولید ماهیانه این شرکت چیزی در حدود ۸۲هزار تن میباشد.

محصولات این کارخانه شامل

ورق 8 اکسین-ورق 10 اکسین-ورق 12اکسین-ورق 15اکسین-ورق 20اکسین-ورق 25اکسین-ورق 30 اکسین-ورق 35اکسین-ورق 40 اکسین

ورق 45 اکسین-ورق 50 اکسین-ورق 55اکسین-ورق 60اکسین-ورق 70اکسین-ورق 80اکسین-ورق 90اکسین را در انالیز st37 ,st52 را در عرض 2متر تولید مینماید

4.فولاد کاویان

فولاد کاویان اهواز در سال ۱۳۸۴ تاسیس و در منطقه اهواز مشغول به فعالیت کردید و محصولاتی نظیر ورق های فولادی از سایز ۸ تا ۴۰ میلیمتر را با ظرفیت ۸۴۰ هزار تن در سال تولید می نماید.

محصولات تولیدی این کارخانه شامل ورق 8 کاویان-ورق 10کاویان-ورق 12کاویان-ورق 15کاویان-ورق 20کاویان-ورق 25کاویان-ورق 30کاویان

ورق 35کاویان-ورق 40کاویان را در انالیزst37 , st52 را در عرض 1/5متر تولید میکند

5.فولاد گیلان

مجتمع فولاد گیلان در سال ۱۳۸۲ در شمال کشور تاسیس شد و محصولاتی نظیر ورق‌ گرم و ورق سرد را با ظرفیت ۲/۵ میلیون تن در سال تولید می نماید.

محصولات این کارخانه شامل ورق 2 گیلان-ورق3  گیلان-ورق 4 گیلان-ورق6 گیلان-ورق 8 گیلان را در انالیز st37 ,و در عرض 75/ تا 1/25 مترمیباشد

جهت آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورق گرم و یا ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

 

  • ۹۹/۱۱/۱۵
  • هانیه اکبرپور

نظرات (۱)

  • طراحی وبسایت
  • ممنونم عالی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی