ورق فلزی

پیوندها

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گالوالوم چیست؟(پارت 2)

تفاوت گالوالوم و گالوانیزه

تفاوت ورق آلوزینک (گالوالوم) و ورق گالوانیزه تنها در پوشش آن ها می باشد. ورق گالوانیزه با عنصر روی خالص یا آلیاژ آهن – روی پوشش داده می شود اما در ورق آلوزینگ شاهد آن هستیم که این محصول با پوششی از ترکیب آلومینیوم و روی تشکیل شده است از سوی دیگر شباهت این دو ورق بر پایه آن ها می باشد که هر دو از ورق فولادی تشکیل شده اند و پوشش روی آن ها موجب می گردد که در شرایط مرطوب و مستعد بارش دچار اکسید و زنگ زدگی نشوند در مواردی همچون سردخانه ها، پوشش سقف، حفاظ دیوار و غیره از چنین ورق هایی کمک گرفته می شود.

رنگ آمیزی ورق آلوزینک تنها به صورت کوره ای انجام می شود بر همین اساس بسیار مستحکم بوده و پوشش و رنگ آمیزی آن در صورت خدشه دار شدن اکسید نشده و ضد زنگ خواهد بود در محیط ها و شرایط اسیدی، فضاهای مرطوب، فضاهای صنعتی و چنین مواردی استفاده از ورق آلوزینک به وفور مشاهده می شود. تنوع رنگ بندی و گستره ضخامت ها موجب گردیده این محصول متقاضیان خاص خود را داشته باشد اصولاً این دسته از ورق ها در ضخامت های نیم سانتی در بازار محصولات فولادی به فروش می رسند.

تولید ورق آلوزینک رنگی

محصولات نامبرده در بازار داخلی ابتدا به صورت خام بدون رنگ اولیه تهیه می شوند سپس تحت فرایند حرارتی در کوره قرار گرفته و رنگ مورد نظر بر روی صفحه قرار می گیرد. ورق های وارداتی از چین و کره جنوبی تهیه می گردند. شباهت ورق گالوانیزه و آلوزینک در فلز مادر، ضخامت و عرض آن ها می باشد این دسته از ورق ها به گونه ای طراحی و تولید شده اند که در برابر محیط های مرطوب حداکثر مقاومت را از خود نشان دهند بر همین اساس با توجه به ماهیت تولید در صورت خراش سطح ورق، زنگ زدگی حاصل نمی گردد. سبک بودن، انعطاف پذیری، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، استفاده در محیط های مختلف و اسیدی از بارزترین خصوصیات ورق گالوالوم می باشد ورق آلوزینک با نام های زیر نیز در بازار شناخته می شود:

  • Galvalume گالوالوم
  • Aluzink آلوزینک
  • Zincalume زینکالیوم
گالوالوم

 

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

  • هانیه اکبرپور