ورق فلزی

پیوندها

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع فنس

انواع فنس

فنس ها انواع مختلفی دارد از قبیل :
– فنس های ساده
– تزئینی دکوراتیو
– تیغه دار جوشی
و…

امروز به بررسی نوع جنس فنس در گذشته و امروز می پردازیم:

فنس چوبی:

درقدیم برای حصارکشی مناطق مختلف و افزایش امنیت از فنس های چوبی استفاده می کردند آنها الوارهای بزرگ چوب را روی هم سوار می کردند و با میخ های طویل و چکش ها محکم بهم متصل می گردند. این میخ ها درواقع بست هایی بود که چوب هارا روی هم قرار می داد. و دو تا دور ی منطقه را در بر می گرفت بیشتر موارداستفاده از این فنس ها در باغها و مزارغ می باشد حتی امروزه هم مشاهده می شود در برخی از نقاط هنوز از هم از فنس های چوبی استفاده می شود.

معایب فنس چوبی :

  • به مرور زمان با تغییر وضعیت آب و هوایی  پوسیده می شد
  • خراب شدن فنس ها سریع انجام می شد و باید چوب هایی جایگزین آنها می کردند.
  • هزینه مقرون و بصرفه نبود 
  • برش چوبها و تشکیل فنس هم سخت و طاقت فرسا بود
  • زمان بسیار زیادی  برای تشکیل فنس لازم بود  

فنس فلزی: 

با گذشت زمان و تولید مفتولهای فلزی در قطرها وچشمه های مختلف فنس های فلزی پا به عرضه ظهور گذاشتند. از این نوع فنس ها در مکان های مختلف و حتی جاهای امنیتی  استفاده می شد و یکی از کارهای آن مرزبندی و ایجاد حصارکشی مناطق بود. فنس های فلزی با بهم بافته شدن مفتول های فلز به صورت مختلف به بازار عرضه می شود. خود فنس های فلزی به چند دسته تقسیم می شوند که شامل:

  1. توری حصاری زنجیری
  2. توری حصاری با روکش پی وی سی
  3. فنس الکتریکی
  4. سیم خاردار

 مزیت فنس فلزی:

– در دو مدل ساده و طرح دار
– نصب و راه اندازی سریع و آسان
– مستحکم در برابر چیده شدن و بالا رفتن
– سیستم جامع ستون گذاری
– بدون نیاز به جوشکاری در محل
– رنگ polyester سخت ( ضدآفتاب و خوردگی )
– جایگزین مناسب نرده و حصارهای قدیمی

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

روش تهیه ورق های فلزی ورق های فلزی توسط روش نوردکاری تولید می شوند. دستگاه های نورد در حالت گرم شمش های فلزی را به ورق های ضخیم تبدیل می کنند. و ورق های متوسط نیز از ورق های ضخیم در حالت گرم تولید می شوند. تولید ورق های نازک در حالت سرد صورت می گیرد.

فرآیند تولید ورق فلزی
فرآیند تولید ورق فلزی

مراحل تهیه ورق های ضخیم کم کربن ورق های ضخیم را از شمش های ویا تختال های  فولادی با ابعاد مختلف تهیه می نمایند.   جنس این شمش ها وتختال ها از فولاد های ساختمانی   (  S JR 275  و S JR 235) ویا ترکیبات دیگر می باشندکه براساس استاندارد تولیدی کارخانه فولاد با ابعاد مختلف تهیه می شوند. این شمش ها را معمولا با مقطع مربع به ابعاد 400× 400 تا50×50 طول های 3 تا 6 متر تهیه می کنند. اما لوحه ها را با سطح مقطع مستطیل با ضخامت 50 تا300میلی متر وبا عرض500 تا 1800میلی متر تهیه می کنند. پس از تولید شمش ویا لوحه ها برای رفع اکسیدهای سطحی روی آن ها آب با فشار زیاد می پاشیده 

اصول نوردکاری

نوردکاری عبارت است از عبور دادن قطعه گداخته بین دو غلتک که در جهت خلاف یکدیگر می چرخند. وفاصله بین آن ها از ضخامت قطعه کم تر است. با عمل غلتک کاری شمش ها یا لوحه ها فشرده شده وضمن کاهش ضخامت طول آن افزایش تغییرات عرض توسط می یابد. عرض قطعه نیز همزمان با طول آن افزایش می یابد. معمولا غلتک های عمودی کنترل می گردد و در واقع این غلتک ها از افزایش عرض بیش از حد تعیین شده جلوگیری می کنند. غلتک های افقی تنظیم کننده ضخامت وغلتک های عمودی تنظیم کننده عرض ورق می باشند. عمل نوردکاری برای تولید ورق های ضخیم طی چند مرحله ادامه می یابد. تا ورق به ضخامت مورد نظر برسد.

  • هانیه اکبرپور